Віталій Ільницький (neo7777vitaha) wrote,
Віталій Ільницький
neo7777vitaha

Неповторні Карпати.Ч.1: озеро Несамовите +...

Початок липня- байкерський фестиваль у Яремче.. Думаєте я вам розказуватиму про нього?Ні!Тому що на святкування ми не залишились,просто заїхали на водоспад Пробій,зафіксували підготування до початку дійства,переконались що все в порядку(жартую!) і попрямували далі,так як плани у нас були трохи іншими,ніж  "шашлик-пиво-дівки-фест")).
Водоспад Пробій у Яремче

Пробій у липні 2015 р.

А завдання у нас було наступне: забазуватись біля озера Несамовите де й провести ночівлю,далі, - ранковий (по можливості) підйом,купання,перехід до о.Бребенескул (по дорозі піднятись на вершину-другу),повернення до о.Несамовите,підйом на г.Говерла і спуск до бази Заросляк.
Водоспад

Шумить-крутить-вертить!

В кінцевому результаті вийшло наступне: ночівля-купання в о.Несамовите-підйом на г. Гутин Томнатик- спуск до о.Бребенескул-підйом на г. Бребенескул- повернення до о.Несамовите- підйом на г. Говерла- спуск (втомлений і в темноті) до бази Заросляк.Насичений був день!
Сцена на байк-фесті

Наметове містечко

Так як із нами були двоє літніх людей,без елементарного досвіду підіймання на вершину (навіть до Несамовитого добратись їм було нелегко),то крокувати ми повинні були розмірено-повільним кроком,з розгляданням струмочків-квіточків-водички-травички)).Але було не скучно!
Один із струмочків по дорозі

Слимак до колекції))

Було цікаво дивитись на щирий захват і радість старших людей,виступати в ролі провідника і проповідника релігії туризму та мандрів,відкриваючи для них ці елементарно-відомі факти та істини,які свого часу відкривав для себе,дивувавшись,-і як я жив стільки часу не знаючи такого простого!).
Наступного дня наші дороги розійшлися(щоб вечером зійтися знову,бо ж їхали ми в одному авто),так як подолати задуманий маршрут наші старші супутники не змогли б..Та на Говерлу вони таки піднялись!
І сніг і камінь і трава..

І ще один струмочок

До озера дочовгали бл. 21.30,там вже було зо два десятки палаток,кілька вогників,запах чогось смачненького смаженого та доносились перші несміливі гітарні акорди.Одним словом-ідилія..
Від  води несло холодом,ми одразу ж засумнівались у можливості нашого ранкового купання (а воно таки було,-в холоднющій воді!).Трішки покулившись та позиркуючи в сторону чужих вогників вирушили на пошуки сяких-таких дров для розведення свого "джерела тепла і світла".
Скелі на горі Шпиці

Вечірнє

Ранкове

З дровами біля Несамовитого проблемно-визбирують все,що погано лежить,а що лежить (росте) добре,-кладуть (ломають) погано і також визбирують!
У нас таки було своє багаття,на якому ми і вечерю приготували,і погрілись і кросівки попропалювали поклавши їх сушитись занадто близько до "язикатого"...
Заснули десь після 1-ої години під гітарний музончик і хрипле : "Я б тебя убила,твою мать,Людмила,где тебя носила.."
Рожевіє обрій

Багряне небо,жовте сонце..

Ще з вечора вирішив що встану рано,щоб поклацати схід сонця.І байдуже що "мильничка" і що батарея ледь "жива",і байдуже що підійматись прийдеться майже у четвертій щоб встигнути піднятись на хоча б якусь вершину,а буде холодно і роса..ну то й що,-хіба ж кожного дня зустрічаєш світанок у горах? І маючи таку можливість просто її проспати?Ні!
Гори зарожевіли

Шпиці-праворуч

Нас,ранкових приблуд,було троє,- я ,хлопчина із зеркалкою на штативі та Сонце.Сонце також не спало..Ні,воно не могло побачити свого пробудження,-це для нас була подія,а для Нього це була просто мить безперервного вікового руху навколо Землі..
 Найефетивнішими є хвилини,коли сонячний диск лише показується із-за гірських вершин,пускаючи навсебіч перші промінці,які ніби спритні розвідники промацують поверхню землі,води,каміння,-одним словом всього,чого торкаються..Саме тоді усе навколо набуває особливого забарвлення, бо вже пізніше,з подальшим підійманням Сонця вище,цей ефект втрачається,переходячи плавно у ще один день.
Один з "розвідників" потрапив у кадр))

По той бік гора,по сей-другая...

Натішившись побаченим,наситившись енергією на увесь день,повертаюсь до озера." Табір" потроху ворушиться-хто вмивається,хто пробує розвести багаття.Роблю спочатку одне а потім і друге.Кава зварена на вогні,біля гірського озера,в оточенні гір та приправлена чистим повітрям і ароматом диму..ммм..ну це просто невід*ємний пунктик початку хорошого дня,-такий невеличкий,але такий необхідний.
Фото

Стежка на г.Туркул

Несамовите - одне з найвище розташованих озер Українських Карпат (1750 м над рівнем моря). Розташоване в межах Надвірнянського району Івано-Франківської області.Лежить у межах Карпатського національного парку, в льодовиковій впадині на східних схилах г. Туркул. Довжина озера 88 м, ширина 45 м. Глибина по всій площі коливається в межах 1-1,5 м. Льодовикового походження. Живиться переважно атмосферними опадами. Взимку замерзає. Дно біля південних берегів вкрите валунами, у північній частині поширені піщано-мулисті відклади. Південний і західний берег кам'янистий: на нього осипаються продукти розпаду скельного схилу,протилежний берег вкритий субальпійськими луками, - тут ростуть гірська сосна (жереп) і ялівець. Несамовите в останні роки інтенсивно заростає осокою.
Панорама Несамовитого і наметового табору

Вранці було понад 60 наметів!

Вода в озері чиста і холодна,з живності-головастики та тритони.Дно озера попід краями вкрито дрібними кісточками,-як на мене-це кості жаб,а от самих жабок ми не бачили,дивно..
Туркул

Гірське озеро

Потроху,поснідавши,починаємо збиратись,переважна більшість туристів роблять те ж саме,біля озера залишається декілька наметів,всі решта зібрані або в процесі збирання.У кожного свої плани на день і потрібно починати їх втілювати негайно,поки лінь не стала нашіптувати на вухо : "А може залишимось тут,-вогонь розведемо,на березі поваляємось?"...
Панорама

Рослинність

Несамовите – загадкове озеро,із своїми легендами та історіями...
Легенда перша: гуцули вважають, що в озері збираються душі грішників, які позбавили життя себе чи когось іншого. І якщо кинути в них каменем, тобто збурити плесо, вискакує вершник на баскому коні та гарцює навколишніми скелями, викрешуючи каміння, що перетворюється на лід. Тоді виринають з озера грішники, які збирають той лід та чорними хмарами розлітаються Чорногорою: де розв'язують торби  – там падає град.
Легенда друга: колись давно в озері втопилася молода дівчина, і вона дуже гнівається, якщо хтось у ньому купається. Той, хто насмілиться, обов'язково отримає в "подарунок" негоду.
Легенда третя: вночі довкола озера танцюють душі самогубців, які можуть затягнути на дно необачних, хто потрапить їм до рук. Єдине, що врятує від злих духів, – звук трембіти.
А ще кажуть, якщо неодружена (незаміжня) людина вмиється озерною водою, протягом року знайде собі пару.
Ми купались і камені кидали і вночі до води ходили...Видно духи були до нас лояльними,бо увесь наступний день світило сонце,а з намету вночі не пропав ні один грішник))!
Гора у воді,вода під горою

Прозора,холодна...

Прохолода води остаточно розбудила організм.Збираємось,оглядаємось,прощаємось..Обіцяємо повернутись.
Повертаємо в сторону ще одного гірського озера-Бребенескул. Назустріч біжать марафонці- їх багато.Вітаємось,- у горах так прийнято-вітатись один з одним,бо ж це вам не місто,тут людей так часто не зустрінеш.
На позитиві крокуємо вперед,-день почався так як треба.
Тритончик

Тритончик-2

На долоні..

Від бази "Заросляк" до озера Несамовите відстань бл. 8км.При бажанні зворотній шлях можна пройти через г. Говерла.
Фото 1

Фото 2

Фото 3

Озеро Несамовите
Tags: Карпати, водоспади, гори, мандрівки, озеро, природа

• Млинів: садиба і не тільки

Не зважаючи на те, що Млинів уперше згадується на поч. XVI ст., люди в цих краях мешкали віддавна. Один з районів містечка – Муравиця…

• Маєток у Качанівці. Ч.2

Про рід Тарновських існує чимало легенд, але як історичний факт встановлено, що Качанівка була одним з перших маєтків, котрий відмовився від…

• Унтервальден / Підгайчики

Унтервальден - давня німецька колонія в Галичині, зараз землі колонії є частиною с. Підгайчики, у Золочівському районі Львівської обл. Утворена…

Your IP address will be recorded

When you submit the form an invisible reCAPTCHA check will be performed.
    You must follow the Privacy Policy and Google Terms of use.