Віталій Ільницький (neo7777vitaha) wrote,
Віталій Ільницький
neo7777vitaha

Говерла.Вершину підкорено

На Говерлу ми ходили в червні.Червень взагалі видався досить таки насиченим-чи це просто часу було вдосталь-відпустка все ж таки,чи хотілось якнайшвидше насититись літом і хорошою погодою,-хтозна якою вона буде потім...

Дорога

"Одиначка"

Жива на фоні мертвих..

Забазувались в с.Лазещина,-орендували непоганий 2-ох поверховий будиночок(компанія зібралась немаленька -10 чи 11 осіб) з окремою лазнею.Декілька учасників групи приїжджали сюди вже не вперше-тому й взяли "провірений" варіант.
Ранок

Хм...Колода!

Говерла

Прибули потягом Львів-Рахів(десь біля 23год.) а підйом запланували на ранок.Та на жаль(чи на щастя) нічна гроза зіпсувала наші плани,тож підійматись вранці,коли над горами ще "висіли" свинцеві хмари а дорога була мокрою,не було сенсу.Подивились прогноз-синоптики на наступний день "нашаманили" сонце.Повірили їм і перший день присвятили поїздці в Яремче та(ну,це вже лише двоє учасників) Ясіня.
Голочки

Дорога

Позначка на камені

В запланований для підйому день піднялись раненько,-замовлена машина чекати не буде.Звечора підготовлені тормозки заховали у рюкзаки,рюкзаки в свою чергу-на плечі(це логічно)-і на вихід.
Там вдалині..

Червоні шишки

На місці групак розбилась-одні вирушили на Петрос(всього двоє)а решту-поперли на Говерлу.Ми підіймались найдовшим хребтом,а враховуючи ще й те,що до підніжжя гори від місця висадки ще топати близько 6км. то всього(туди-назад) набиралось біля 16-17км.дороги.Трохи є..
Фіолетові дзвіночки

Перший привал.Фото

Панорама

По дорозі знайшли декілька білих грибів,вирішили що краще пошукаємо на зворотньому шляху.Час від часу приходилось зупинятись і чекати відставших(була там одна сімейка що "пасла задніх").Попереду групи майже весь час крокував "вожак"-хлопчина років 12-13,якому підйом(та й спуск) дався напрочуд легко(може й не так просто як він це казав,але факт-на Говерлі він був першим!).
Наша мета-вершина!

Спекотно..

Пейзаж

Висота Говерли 2061м.-це найвища вершина України.Ми планували піднятись на неї вже декілька років,-все ніяк не виходило,то компанії не було,то часу,то погоди...
Назва гори походить з румунської howirla що в перекладі означає «важкопрохідне підняття»(я б не сказав що піднятя аж настільке "важкопрохідне"),з мадярського ця назва означає "сніжна гора".
На хребті

Червона рута

Говерла розташована на межі Закарпатської та Івано-Франківської областей, близько 17 км від кордону з Румунією, і належить до хребта Чорногора в Карпатах.
Перший туристичний маршрут на Говерлу був прокладений у 1880 році. Сьогодні на вершину кожен день здійснюють сходження на Говерлу сотні туристів.
Рута на схилах гори

Фото

За протяжністю краєвид з гори займає перше місце в Українських Карпатах. При хорошій видимості на півночі можна побачити міста Івано-Франківськ, Коломию і Снятин, а в південному напрямку - румунське місто Сігету-Мармацієй. З вершини чітко видно Петрос (2020 м). На південний схід тягнеться низка вершин Чорногорського хребта (видно навіть обсерваторію «Білий слон» на горі Піп-Іван), а на південному заході височіє Марморошський хребет, по якому проходить кордон Румунії та Україні.

Сон-трава біла

Наперекосяк

Камені на хребті гори

Підйом зайняв нам 4,5год(можна було звичайно піднятись набагато швидше,якби не періодичні зупинки-чекання).Біля підніжжя гори,з боку нашого підйому,є джерело-можна набрати води та помити лице-ноги(вода холоднюща).
Фінішна пряма крива

Камені

Ближче до вершини підйом стає камянистим-треба бути обережним щоб не підвернути ногу чи не скинути камінь на тих,хто йде слідом.Тут я вперше за весь підйом оцінив перевагу кросівок на нозі(спочатку хотів брати в дорогу сандалі,та в принципі-хороші сандалі також би підійшли).
На горизонті-Петрос

Різнобарв’я квітів

Фото

На вершині було декілька груп-в загальному біля сотні людей.Ого,сюди ціле паломництво відбувається!
З вершини

Вказівник

На вершині

На щастя туману і дощу не було(декілька капель не брались до уваги),видимість дозволяла насолодитись навколишніми краєвидами.А яким смачним здавався шоколад на вершині!
Хрест і прапор

Плита

Біля тризуба

Зверху добре було видно скільки і кудою людей підіймається/спускається на вершину.З сторони нашого маршруту підйом здійснювали ще 3-4 туристи.Зате "напряму" чимчикували десятки..От халявщики!)Обійшли площадку поверхні гори,схожу чимось на футбольне поле-рівну і витоптану відвідувачами(правда камянисту),пофотали краєвиди на всі чотири сторони від гори.Сподобалось...
Краєвиди:
1.Ліси

2.Озера

3.Каміння

4.Стежки-вени

Зібрались спускатись.Не те щоб надокучило,просто час піджимав,та й "місію" виконали).
Сніг в долині

Сніг серед літа

Основні маршрути на Говерлу включають сходження зі сторони т/б «Заросляк» (через так звану Говерляну), зі сторони урочища Козмещик(звідти ми йшли)та по гребеню Чорногірського хребта як зі сторони гори Петрос, так і зі сторони гори Пожижевська.
Спуск

Знову рута.Між каменями..

Фото.Наш гід (моя сестра))

Спуск звичайно мав бути набагато швидшим,але,через невелику травму одного з учасників підйому(чоловік злегка підвернув ногу) він затягнувся.Група розтягнулась.В результаті останніх прийшлось чекати(вже десь за 1,5км від місця збору) близько 45хв.,це багато,враховуючи те,що кілометри за 3 їх вже раз чекали(біля 30хв.).В загальному спуск заняв біля 3-ох годин!
Спуск

Погода потішила

Хатина під вершиною

Вночі ми повинні були відправлятись на Львів...Добре що сауна-шашлики були в перший день приїзду,-зараз хотілось тільки гарячого чаю і відпочинку.Та не всім-декілька "невтомних" (всьго нас таких було четверо) відправились на  пошуки чебрецю,-захотілось назбирати на чай (і таки назбирали).
Найвища гора України

Карпати

Петрос

Вночі з рюкзаками загрузились у потяг Рахів-Львів і відправились додому(ну,тут також-хто куди,я вийшов у Галичі..Але це вже зовсім інша розповідь..)
Гори

Дорога вдалину..

Останній погляд на Говерлу

Tags: Карпати, гори, мандрівки, природа

• Млинів: садиба і не тільки

Не зважаючи на те, що Млинів уперше згадується на поч. XVI ст., люди в цих краях мешкали віддавна. Один з районів містечка – Муравиця…

• Маєток у Качанівці. Ч.2

Про рід Тарновських існує чимало легенд, але як історичний факт встановлено, що Качанівка була одним з перших маєтків, котрий відмовився від…

• Унтервальден / Підгайчики

Унтервальден - давня німецька колонія в Галичині, зараз землі колонії є частиною с. Підгайчики, у Золочівському районі Львівської обл. Утворена…

Your IP address will be recorded

When you submit the form an invisible reCAPTCHA check will be performed.
    You must follow the Privacy Policy and Google Terms of use.